http://www.wired.com/wired/archive/1...ism&topic_set=
J'ai lu l'article au complet parce que j'm'interesse aux opinions et théories sur le sujet, que la religion et les croyances divines sont fondamentalement néfastes pour l'avenir de l'homme, que de croire en un Dieu imaginaire nous fais bloquer dans notre évolution et qu'il faut passer à la force de la raison et de l'intelligence, cesser de croire en une puissance inexistante et supernaturelle et miser sur notre plein potentiel intellectuel, je résume mais en gros ça traite pas mal de ça avec des détails pis des flying spaghetti monsters
Vous en pensez quoi?
"There's an infinite number of things that we can't disprove," he said. "You might say that because science can explain just about everything but not quite, it's wrong to say therefore we don't need God. It is also, I suppose, wrong to say we don't need the Flying Spaghetti Monster, unicorns, Thor, Wotan, Jupiter, or fairies at the bottom of the garden. There's an infinite number of things that some people at one time or another have believed in, and an infinite number of things that nobody has believed in. If there's not the slightest reason to believe in any of those things, why bother? The onus is on somebody who says, I want to believe in God, Flying Spaghetti Monster, fairies, or whatever it is. It is not up to us to disprove it."
Science, after all, is an empirical endeavor that traffics in probabilities. The probability of God, Dawkins says, while not zero, is vanishingly small. He is confident that no Flying Spaghetti Monster exists. Why should the notion of some deity that we inherited from the Bronze Age get more respectful treatment?"

LinkBack URL
About LinkBacks

Répondre avec citation

en ignorant les effets négatifs de l'évangelisation a outrance et, carrément, le ralentissement de l'évolution de l'espece humaine en essayant de nous garder le plus pres possible des animaux abrutis qui avaient BESOIN que dieu le dise pour savoir que de violer tout les femmes que tu croise c'est pas cool.